..........[Use "Google Chrome" for best view!]..........
Posted by : fivenuckles2 Jul 19, 2015

Fun Facts!

Apa yang best sangat pasal itik?


(1)


(2)
Bunyi bergema? Telah pun disangkal oleh Mythbusters beb.


(3)
Bila ekornya bergeleng, kita pun bergelang jugak kepala kita, sebab fikirkan kenapa itik ni suka gelengkan ekor.
Ada EXPERTS kata, itik ni suka-suka dia je geleng.


(4)
Jangan sangka, itik pun ada juga yang jinak macam haiwan lain.


(5)
Tak semestinya itik akan bunyi 'kuek'.


(6)
Menurut EXPERTS, itik ni ada sifat jenaka (sifat komik), sebab itu lah wujudnya Donald Duck dan Daffy Duck sekarang (jangan lupe Psyduck).


(7)
Macam megi, tak kira macam mana spesis itik pun yang wujud di dunia, kita tetap gak panggil dia itik.

(8)
(Fakta Bahasa Inggeris)
Anak Itik = duckling
Sekumpulan Itik = raft/team/paddling
Itik Jantan = drakes
Itik betina = hen (?) (/@.@\)


(9)
Seperti kita tahu, itik ni sangat pandai berhemah. Beratur setiap masa.


(10)
Anak itik pernah jadikan mak ayam sebagai maknya (kesian anak itik tu, silap mak ayam tu lah punya pasal).


(11)
Itik spesis 'Pekin' adalah yang paling popular. Paling glemer kat Malaysia, spesis Muscovy.


(12)
Omnivor.


(13)
Keluarga itik adalah dalam kategori Anatidae, semua sekali ada 67 spesis, menurut EXPERTS.


(14)
Tak sangka itik ni pendiam jugak.


(15)
It take. So:




Resources/Sumber:

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2013 EjakDerita! - Hataraku Maou-sama! - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -