..........[Use "Google Chrome" for best view!]..........

Aug 20, 2019

[Place] Bercuti! Ulu Kasar, Setiu, Terengganu

Aloha!

PENGENALAN
Pada 30 Julai 2019 lepas, saya dan kawan-kawan pergi release tension kerja.
ARRGHHH!!!
Jatuh pada hari Selasa, satu tarikh/hari gap yang sangat bagus untuk kitorang piknik.
Kat mana tu? Tempat yang diberi nama "Ulu Kasar", lokasi berada di Setiu, Terengganu.


FOTO-FOTO LALUAN MASUK/KELUAR


FOTO-FOTO SEKITAR TEBING


FOTO-FOTO SEKITAR SUNGAI


REVIEW SAYA
Kalau anda sukakan permandangan pedalaman, maka tempat ni adalah recommended.
Sebenarnya ni merupakan kali pertama saya pergi ke sini.
Saya cuma sekadar follow je kawan-kawan saya ni pergi ke sini. Hehehe.... 
Air sangat jernih, banyak batu-batuan, dan arus air yang sederhana.
Negatifnye, kedudukan tempat ni dalam kawasan kampung dalam (banyak hutan).
So, pandai-pandailah cari jalan ke sini.
Awas! Ada beberapa bahagian sungai betul-betul sangat dalam.
Sudah ada kejadian budak hampir lemas first time saya datang ke sini.
Apa pun, saya cadangkan anda kena datang seawal mungkin selepas waktu Subuh sebab tempat ni akan crowded.
Selamat berpiknik!
Skala: 8/10

0 comments:

Post a Comment